torsdag 19 september 2013

The Loveliest Chocolate Shop in Paris av Jenny Colgan

Titel: The Loveliest Chocolate Shop in Paris
Författare: Jenny Colgan
Förlag: Sphere
Originalspråk: Engelska
Utgivningsår: 2013
Genre: Chick lit
Handling och Omdöme:
Anna är med om en olycka hemma i England och hamnar på sjukhus. På samma sal ligger hennes gamla fransklärare Claire, när Anna blir utskriven från sjukhuset har hon både bättrat på sin franska och hamnar så småningom i Paris hos Claires gamla vän, den berömde chokladmakaren Thierry.

Precis som i Cupcake Café-böckerna får jag en mysig, hemtrevlig känsla av att läsa den här boken. Jenny Colgan själv bor sedan flera år i Frankrike och jag får känslan av att boken delvis är självbiografisk. Huvudpersonen Anna utvecklas mycket under bokens gång och det är roligt att följa henne, däremot blir jag inte så kär som jag hade velat bli i bokens manlige huvudroll. En karaktär som jag däremot gillar starkt är Annas roomie Sami. Helt fantastisk!
Om Anna and the French kiss startade en längtan att resa till Paris så har den här boken verkligen spätt på det! Jag kunde däremot ibland känna att handlingen var lite flängig och spretig.
Jag ger The Loveliest Chocolate Shop in Paris betyget 4/5!

Goodreads snittbetyg: 3.96


Omslaget:
Omslaget är (som vanligt) helt fantastiskt och ser underbar ut i hyllan med mina andra Jenny Colgan-böcker.

Andra omslag:

1. Pocketutgåvan. Verkligen jättefin, skulle kunna ha den som tavla i köket :)

Andra böcker av författaren:

Läs mina recensioner här och här :)




2 kommentarer:

  1. Verkar ju var urtrevliga böcker. Får allt kika lite närmare på dessa. Omslagen är fantastiskt fina!

    SvaraRadera
  2. åh vilka fantastiska omslag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...