fredag 24 april 2015

Midnights av Rainbow Rowell

Novelltitel: Midnights
Finns i antologin: My true love gave to me
Författare: Rainbow Rowell
Förlag: Macmillan
Originalspråk: Engelska
Utgivningsår: 2014
Genre: Kärlek, novell, jul
Handling och Omdöme:
Detta är alltså bara en novell och inte en full bok, så det blir en ganska kortfattad recension.
Novellen handlar om Mags och Noel som lär känna varandra strax innan tolvslaget en nyårsafton och deras kommande nyårsaftnar tillsammans.

Jag vet inte vad jag ska säga. Rainbow Rowell takes my breath away. Jag har bara läst en bok av henne tidigare (Eleanor & Park, läs min recension av den här) men jag älskar verkligen hennes sätt att skriva, hennes sätt att bygga upp en historia. På knappt 20 sidor lyckas hon få mig att bli kär i dessa två rollfigurer och nu står jag här. Utan någon fortsättning. Vad händer nu då? Jag kan inte göra annat än att hoppas på en roman om dessa två fantastiska rollkaraktärer! Jag vill veta meeeer!!

Jag ger novellen Midnights betyget 5/5! Jag älskar den och önskar att den var betydligt längre!

(Jag trodde att novellsamlingen hade temat "kärlek" när jag började läsa den. Men temat är "kärlek i jultetid" så jag kommer bara läsa just denna novell nu och spara resten tills i december! Så då kommer en fullständig recension på hela antologin!)

Andra böcker av författaren:



Köp den här: Adlibris Bokus Cdon The Book Depository

1 kommentar:

  1. En utmaning: http://vastmanbok.blogspot.se/2015/04/en-bokbloggares-hemliga-liv.html

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...