onsdag 12 december 2012

I vår bokhylla - B

Det är dags igen! Denna gång är blir det bokstaven B!

 Jag var hemma hos pappa förra helgen och hämtade hem några av de böcker jag läste när jag var yngre. Bert var en stor favorit när jag gick i mellanstadiet/högstadiet! Filmen Bert den sista oskulden är fortfarande en favorit!

 Beijing doll av Chun Sue. Minns inte om jag har läst den här? Fast den ser läst ut.. Ska nog läsa om den nångång :)

Bokhandlaren i Kabul av Åsne Seierstad. Det var en jättehype runt den här boken för ett par år sedan och jag köpte den begagnat, men det har inte blivit av att läsa den ännu..

 Brobyggarna av Jan Guillou. Jag fick den här av min moster i present. Har inte läst den ännu, men den står med på min bokhyllsvärmarlista och jag kommer nog läsa den nästa år :)

 Boktjuven av Markus Zusak. Fick den här gratis från ett skolbibliotek. "Ta en bok, lämna en bok". Himla praktiskt :) Har dock inte läst den än.

Barn av sin stad av Per Anders Fogelström. Bok nummer 2 i stadserien. Jag läste hela serien när jag gick i högstadiet. Tyckte väldigt mycket om den då.

Här finns resten av bokstäverna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...