tisdag 11 december 2012

Fantastiska sociala nätverk


Jag har tyvärr inte läst så mycket den senaste veckan, har fullt upp med nya jobbet och tidigt julfirande. Men i eftermiddags tog jag mig tid att påbörja min första julbok.
Det är Christmas at the Cupcake Café av Jenny Colgan, fortsättningen på Meet me at the Cupcake Café som jag läste i Chick lit-temat i September.
Jag la upp den här bilden på instagram och taggade Jenny Colgan (@jennycolgan). Ett par timmar senare plingar min telefon till..


Gissa om jag blev glad?
Så himla kul med twitter, instagram, facebook, bloggar, mejl etc. och att jag som läsare har möjligheten att följa mina favoritförfattare och även få direktkontakt!

På twitter följer jag bland annat:
Neil Gaiman - @neilhimself
Jenny Colgan - @jennycolgan
Mats Strangberg - @matsstrandberg_
Sara Bergmark Elfgren - @sarabelfgren
Holly Black - @hollyblack
Jonas Gardell - @Jonas_Gardell
Terry Pratchett - @terryandrob
J.K. Rowling - @jk_rowling
Alexander McCall Smith - @McCallSmith

Har ni tips på fler författare som hänger på twitter och instagram?


Ps. Jag heter tantcilla på instagram, ceciliaysabelle och vrbokvrld på twitter :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...