fredag 23 november 2012

Wow wow wow!

Vi är båda som bekant stora Neil Gaiman-fans. Han har skrivit många fantastiska böcker, serier och även tv-avsnitt.
En av mina favoritböcker av Neil är Stardust, som handlar om kärlekskranke Tristan Thorn som ska hämta en fallen stjärna för att bevisa sin kärlek för den otroligt snygga (och lika ointresserade) Victoria Forester. Det Tristan inte räknat med är att bakom The Wall får stjärnor mänsklig form. Dessutom är det fler som är ute efter den stackars stjärnan.
Trots att vi redan har tre kopior av denna fantastiska bok tvekade jag inte en sekund när Neil Gaiman avslöjade på sin blogg att den här skulle släppas. Även fast jag var tvungen att vända upp och ner på börsen förbokade jag den direkt. Och nu är den här!!! Iiihh!!!

Boken ligger i ett snyggt slipin-fodral, med ett litet fönster på framsidan

Närbild på fönstret. Ett stjärnfall såklart!

Såhär ser bokryggen ut. Riktigt snygg!

Och framsidan på boken. Den här bilden gör verkligen inte boken rättvisa. 
Det är glittrig guldfärg, och texten har riktigt fin struktur.

Första sidan på boken. Detta är dock bokens enda helbild. Min favorit Charles Vess är konstnären. 

Såhär ser början på varje kapitel ut, fast olika bilder på varje kapitel. Helt fantastiskt. 
Även dessa ligger Charles Vess bakom.

Och sist, men inte minst, det som verkligen gör att den här boken är värd sin vikt i guld.
Neil Gaimans signatur. I vår bok! Jag är så jävla glad!

Jag beställde min från amazon.com, men såg precis att den även finns på adlibris. Så passa på! Du kanske hinner beställa en du med!

3 kommentarer:

  1. Har Coraline hemma. Har dock bara sett filmen. Får ta och läsa boken snart! Gud vad fina denna utgåva av Stardust var!! Gillade inte filmen. Och har inte läst boken. Tyvärr :( Iallafall, uppdaterade mitt inlägg om Camille Rose Garcia böckerna så har länkat till dig med!! Missade att Vettan sett det på din blogg först, dumma med!! Och sedan så har jag lagt till er blogg bland mina länkar för jag gillar ju er bloggis!! :) Lättare att ha er bland mina länkar så jag kan kika in varje dag! :)

    SvaraRadera
  2. Dumma mig ska det stå, haha. Kanske dags för mig att gå nanna kudden? :P

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig läst något av honom faktiskt men vart sugen :D Denna var dock helt otroligt dyr :O

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...