söndag 18 november 2012

Utmaningar inför 2013!

Det är alltid kul med utmaningar, så jag har tänkt prova det jag med, detta inlägg är en kopia av fliken Utmaningar här ovan.
Inspirerad av Nelly, Miriam och Linda.

I vår bokhylla

Presentera samtliga böcker på en speciell bokstav i ett blogginlägg.
A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, Q, R, S, T, U, V, W, X, Y, Z, Å, Ä, Ö, 1-2-3..

30 Days of Books

Svara på en fråga om böcker och läsning per inlägg.
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30.

Hyllvärmare

Läsa ut de böcker som väntat tålmodigt alldeles för länge..
Fördjupade studier i katastroffysik av Marisha Pessl
Vickis vintagebutik av Isabel Wolff
Fru Björks öden och äventyr av Jonas Gardell
Flicka med pärlörhänge av Tracy Chevalier
Flyga drake av Khaled Hosseini
Norweigan wood av Haruki Murakami
Boktjuven av Markus Zusak
Onans bok av Ola Klingberg
Tisdagarna med Morrie av Mitch Albom
Halva liv av Mats Strandberg
Jaktsäsong av Mats Strandberg
Maisie Dobbs av Jacquline Winspear
American Psycho av Bret Easton Ellis
Brobyggarna av Jan Guillou
Ligg hos mig av Joanna Briscoe

Författare

Läsa något av de författare jag varit nyfiken länge.
John Green
James Dashner
Stephanie Perkins
Lauren Oliver
Stephenie Meyer 
Patrick Ness
Jane Austen
Holly Black
Kristin Cashore
Chris Colfer
William Goldman
Michael Grant
Charlaine Harris
Audrey Niffenegger
Philip Pullman
Veronica Roth
Maggie Stiefvater

Klassikerlistan

Läsa och bocka av böcker på min klassikerlista.

Bokserier

Discworld - Häxorna 6/6
Damernas Detektivbyrå 7/13
Joona Linna 3/4
Discworld - Stadsvakten 2/7
The Song of Ice and Fire 2/7
The Parasol Protectorate 2/5
Engelsfors 2/3
The Mortal Instruments 1/6
Uglies 1/4
The Walking Dead 1/17
Twilight 0/4
Sookie Stackhouse 0/13
Gone 0/6
The Chaos Walking 0/3
The Seven Kingdoms 0/3

2 kommentarer:

  1. SVAR: Det är verkligen ett superbra tips, Cecilia! Jag borde egentligen börja göra så, meeen, well det har inte riktigt hänt än :) Men jag ska nog börja göra det! :D Tack så mycket för tipset! :D
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. oj vad roligt! Kanske man ska göra sig lite läsutmaningar till nästa år!:)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...