onsdag 21 november 2012

Cecilias favoritillustratörer del 2: Camille Rose Garcia

Camille Rose Garcia är född 1970 i Los Angeles, Kalifornien. Hennes pappa var filmmakare och hennes mamma konstnär. Hennes stil är gotisk och makaber samtidigt som vi tydligt kan se att hon influeras mycket av Disney. Hon har gett ut ett par egna böcker och även synts i tidningar som Rolling Stone Magazine och Modern Painter.

Jag har drabbats av ett enormt ha-begär efter dessa två fantastiskt vackra böcker som hon illustrerat:
Alice's Adventures in Wonderland
Snow White




10 kommentarer:

  1. ok de där måste jag ha! Hoppas jag skriver en bra tenta fredag för då får jag unna mig något! Känner redan klick klick!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så avundsjuk på dig som har beställt hem dom! :D

      Radera
  2. Åå jag har Snow White hemma och väntar på den andra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyx! Jag är riktigt avundsjuk! Dom är så otroligt fina!
      /Cecilia

      Radera
  3. Ja hon är verkligen stört duktig =)

    SvaraRadera
  4. klickade hem dem idag (smäller mig själv på klickfingret;))

    SvaraRadera
  5. Såg på Vettans Bokblogg och sedan så klickade jag in på din också...OMG säger jag bara!!! Har klickat hem båda två idag!! :) Så himla snygga, håller med dig till tusen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sååå fina! Jag är sjukt avis på dig! :D
      /Cecilia

      Radera
  6. Höll på att spontanbeställa dessa båda imorse... Efter att ha kollat in smakprovet som finns på amazon kändes det dock som att Alice är mer text än bilder (och jag är inte särskilt impad av Alice i underlandet) så jag nöjde mig till slut med Snow White, som verkar helt jäkla grym! Årgh, ge mig - nu! :D

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...