lördag 21 juli 2012

Just nu läser jag

Jag är duktig på att uppdatera vilka böcker jag läser här till vänster. Just nu är det hela fyra böcker samtidigt, vilket låter lite galet.
Julia läser jag på jobbet, jag har aldrig tid att sitta längre stunder och läsa så därför vill jag ha en bok med svensk text.
Jellicoe Road är min "huvudbok" just nu kan man säga. Den läser jag här hemma.
På kvällarna, om vi lägger oss samtidigt och har tid, har jag högläsning för Gottfrid ur Fatta Eld. Det är hur mysigt som helst!
Och vid sidan om dessa tre romaner läser jag The Sandman lite då och då. :)
Men ärligt talat går det lite trögt med läsningen just nu. Vi läser 1-2 kapitel åtgången de kvällar vi läser ur Fatta Eld. Jag läser typ 2-3 sidor i taget ur Julia, och Jellicoe Road har jag inte riktigt kommit in i ännu. Dessutom är det så mycket annat som pockar på uppmärksamheten när jag väl är ledig. Jag vill träffa vänner, mysa med Gottfrid, se på film, ta promenader, träna, virka. Och sen allt det där man aldrig kommer undan; diska, handla, städa, tvätta.
Böckerna hamnar tyvärr lite på sidan av.

Jag är en typisk allt-eller-inget-person. Och jag har väldigt svårt för att balansera olika intressen. T.ex så virkar jag, och då gör jag inte annat. För att efter ett par månader ledsna helt och inte ens vilja se åt virkningen. Eller som i höstas. När jag började träna. Då kunde jag inte tänka på eller prata om något annat än träning, viktminskning och hälsosam mat. Min senaste hangup är läsning. Och som ni såg i Juni läste jag typ 11 böcker, vilket är extremt för mig. Men så gjorde jag inte så mycket annat heller.
Jag önskar att nå lite balans. Att kanske läsa ena dagen, och virka den andra. Eller att kunna tänka "hum.. vad är jag sugen på att göra nu?" och sen göra det, oavsett. Utan att ha en hangup. :)
/Cecilia

1 kommentar:

  1. Haha jag är precis likadan. Har alltid något jag är besatt av och bara kan prata om. Senaste 1½ åren har det varit böcker ^^

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...