måndag 11 juni 2012

The Tales of Beedle the Bard

Titel: The Tales of Beedle the Bard
Originaltitel: The Tales of Beedle the Bard
Författare: JK Rowling
Originalspråk: Engelska
Utgivningsår: 2008  
Genre: Fantasy, Saga
Handling: En sagosamling skriven av "Beedle the Bard". Läst och älskad av häxor och trollkarlar i generationer. Nu får även vi mugglare ta del av den magiska världen.






Jag kan givetvis inte annat än älska det här. Jag älskar Harry Potter-världen. Och jag älskar sagor och folklore. Det enda som känns lite tråkigt är att Professor Dumbledores kommentarer efter varje saga är lika långa som sagan själv. Då hade jag hellre sett en kortare kommentar och fler sagor.
Men jag älskar omslaget, och jag älskar sagorna! Ett måste för alla Harry Potter-fans! :)
Jag ger boken betyget 5/5 !

/Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...