fredag 29 juni 2012

En fantastisk 30-årspresent

Igår blev jag 30 år gammal (Jag, Gottfrid, så klart – Cilla är fortfarande ung och vacker). Jag har absolut inget emot att fylla 30 år då jag är ganska harmoniskt inställd till mitt åldrande, något som jag tycker är ganska viktigt eftersom det är lika oundvikligt som DÖDEN själv (han verkar dock rätt trevlig*). Så det är lika bra att sätta sig tillbaka och njuta av resan.

Hur som helst så blev det en ganska lugn födelsedag då själva 30-årsfesten kommer att äga rum senare men Cilla uppvaktade mig med frukost på sängen (fick dock gå och lägga mig igen då jag redan hade stigit upp) och första delen seriesamlingen Valhall. På kvällen då Cilla jobbade åkte jag hem till min bror där vi åt, drack och spelade TV-spel. En helt okey födelsedag, helt enkelt.

Idag kom dock Cilla än en gång sjungandes in i sovrummet och hade presenter i händerna. Det var tydligen så att de flesta presenterna hade hon beställt och de hade inte hunnit komma så det blev som en födelsedagsmorgon till. Jag öppnade ivrigt paketen och hittade The Folklore Of Discworld av Terry Pratchett och Jacqueline Simpson, samt En karta över skivvärlden som jag redan har. Jag begrep inte riktigt hur Cilla hade kunnat missa det då den kartan hänger på vardagsrumsväggen tillsammans med kartan över Lancre och Ankh-Morpork. Det ljusnade dock när jag öppnade boken och kartan: De var signerade av Terry Pratchett själv! Vilken otrolig 30-årspresent!

/Gottfrid

*Terry Pratchett-referens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...