fredag 15 juni 2012

Bokfynd på Returbutiken

Idag var vi nere till Returbutiken på Gimonäs här i Umeå och fyndade lite böcker. Det fanns en hel del att gå igenom och det slutade med att vi tog med oss 16 böcker hem för det otroliga priset 95 kr. 95 KR! Hur fantastiskt är inte det?



Gottfrids fynd:
Minne, sorg och Törne - Avskedets sten, del 1 av Tad Williams
Minne, sorg och Törne - Avskedets sten, del 2  av Tad Williams

- De såg lite "fantasy-aktiga" ut så för 5kr/st kan man ju ge dem en chans.
Sagan om Drakens återkomst: Farornas väg av Robert Jordan
Sagan om Drakens återkomst: Tidens hjul av Robert Jordan
Sagan om Drakens återkomst: Valeres horn av Robert Jordan

- Jag har velat läsa Robert Jordans böcker länge men har aldrig kommit mig för att köpa dem, förrän nu.
The Wee Free Men av Terry Prathcett

- Ett exemplar till min Pratchett-samling.

  Cecilias fynd:
Onans bok av Ola Klingberg

Denna bok handlar om tre mäns kärlek till varandra, samt maktkamp, sex och avhållsamhet. Jag har läst en del queerlitteratur, men det har mest varit flator i huvudrollerna. Ska bli kul att läsa en riktig bögbok som omväxling :) 
Fördjupande studier i katastrof-fysik av Marisha Pessl

Jag har hört så mycket gott om den här boken, och ja jag erkänner. Framsidan var fin ;)
Flyga drake av Khaled Hosseini

Även denna har jag hört mycket om. Den ska ju vara obeskrivligt bra. Så ska bli kul å se vad jag tycker.
Maisie Dobbs av Jacqueline Winspear

Aldrig hört talas om den här boken tidigare. Jättefin framsida. Och den handlar om en kvinnlig detektiv och det har ju varit ett vinnande koncept förut. Så varför inte? 
Tisdagarna med Morrie av Mitch Albom

Jag har hört att den här boken är sprängfylld med vackra citat och kloka tankar. Vi får se om det är något för mig. :)

Gemensamma fynd:
Fru Björks öden och äventyr av Jonas Gardell

- Som Cilla sa: "Det är ju Gardell".
Jaktsäsong av Mats Strandberg

- Efter att ha läst Cirkeln och Eld så var vi så nyfikna på denna.
Flicka med pärlörhänge av Tracy Chevalier

Jag har varken sett filmen eller läst boken, men är väldigt nyfiken.
Samlade dikter 1967-1967 av Tage Danielsson

Haha alltså bara titeln får mig att skratta högt!
Folksagor, del 3: Gyckel av Jan-Öjvind Swahn, Gil Dahlström och Björn Berg.

Fantastiskt vacker bok. Och vi som älskar folklore och sagor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...