måndag 28 maj 2012

Bästbokhyllan

Är det något jag ogillar så är det när folk lägger upp sånna här inlägg utan närbilder på böckerna! Det är tortyr för en person, som mig, som helst vill gå fram å tafsa på alla böcker å tjuvläsa lite på dom som ser extra tjusiga ut.
Såhär ser alltså bästbokhyllan ut på nära håll :)

De snyggaste av Gottfrids Sagan om Ringen-böcker. De andra står i vardagsrummets bokhylla.

Min blygt påbörjade samling av svenska Harry Potter-böcker. Jag har kommit till första boken än så länge ;) Och nu när jag gett mig själv bokköpstopp kommer det nog dröja innan jag köper resten. Bara hoppas att dom inte gör en ny upplaga innan dess! Då blir jag tokig för jag älskar framsidorna på den här upplagan!

Finns egentligen ingen koppling mellan dom här bokserierna. Förutom att de är awsome båda två. Jag vill ha hungerspelen på engelska också. Och givetvis sista boken i Engelfors-serien. (Jag har kommit ungefär halvvägs i Eld nu förresten. Iiiih så spännande!!!)

Gottfrids Terry Pratchett-böcker. Några är inte här utan står på andra hedersplatser i lägenheten. Jag har inte läst alla av dom här ännu.

John Bauer. Älskade trollgubbe. Och mina fina trollfigurer som jag ärvt från min fina mormor.

Neil Gaiman-hyllan. Fler böcker (bla Sandman-serien) finns på andra hedersplatser i lägenheten.

Min älskade, älskade Harry Potter-box. Jag vill knappt läsa dom här böckerna för dom är så fina. Men det värsta man kan göra mot en bok är att inte läsa den!! Så dom här ska jag läsa tills sidorna trillar ut! :)

Den här delen av hyllan är vi båda lite osäkra på tror jag. Det fanns en plats ledig kan man säga så vi samlade ihop våra klassiker. Det kommer bli fler. Helst skulle jag vilja ha alla från Penguin Classics.

Damernas detektivbyrå! Jag har läst 5 hittills (av 12), skulle helst vilja ha alla i storpocket, men det blir nog enklare att byta ut den första mot en vanlig pocket istället..

/Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...